zaterdag 1 mei 2010

In de Dordogne

Ik ben uitgenodigd om een paar dagen in de Dordogne les te geven. Ik zit in Coustacy tussen Sarlat en St Cyprien aan de Dordogne. Maar eerst zelf aan de slag. Ik vond in de buurt aan een zij arm van de Dordogne een klein roeibootje die een typisch voor deze streek een ondiepe vorm heeft.
Ik sta op een smal strookje modderige zand wat schuin afloopt dus ondanks mijn voorzichtigheid ben ik toch uitgegleden. Het is aan het eind van een half bewolkte dag en ook hier geld het devies; flink doorwerken. Vanavond ga ik nog even terug om wat door te werken.

Verder kon ik het niet laten om iets met het restaurant te doen wat de fam. Brandsma op het appartementen complex uitbaat. Ze hadden nog een servies staan en er lagen op tafel een bosje afgeknipte geraniums wat me op het idee bracht. Een mooi en fel kleur contrast in het geheel.
Ook hebben ze een aantal leuke en lieve kinderen waarvan er twee zo aardig waren voor mij aan tafel hun spelletje te doen. Ik moet nog wel wat aan de tafel schaven want het verdwijnpunt ligt wat te laag. Bij het opzetten van het schilderij was veel reuring om me heen en dat beinvloed mijn beoordelings vermogen qua ruimtelijkheid schijnbaar.

Vanochtend kwam de zon er aarzelend door en kon ik de tafel weer dekken. Het perspectief probleem lag in het feit dat het terras afliep en ik dat niet door had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten