zaterdag 10 juli 2010

En plein air in Katwijk aan zee.




Van 9 t/m 16 juli zit ik in Katwijk aan Zee en doe daar mee aan het plaatselijke buitenschilder festival. Elk jaar worden 12 schilders uitgenodigd die in en rondom Katwijk schilderen en hun werken direkt in het paviljoen op het strand bij de kerk exposeren. Vrijdag ochtend heel vroeg opgestaan, mijn familie vaarwel gekust en in een rechte lijn naar de kust van Katwijk gereden.
's Middags meteen een klein paneeltje opgezet op het strand. Ik had thuis 14 paneeltjes geprepareerd met strand oker geel.


Het was begin van het weekend en de vakantie periode was aangebroken en bloedheet dus op een gegeven moment was ik omringd door familie's die aan de waterkant verkoeling zochten.


De organisatie had op het strand een paviljoen opgezet waarin alle werken komen te hangen.

Op dag twee ben ik met mijn huis genoten (we slapen in een luxe bungalow) Hans Versfelt en Dorien van Diemen naar het strand dicht bij de camping gegaan om het nog lege strand om 7 uur te schilderen. Na twee uurtjes was ik klaar met een leeg strand en een cabine in de ochtend zon.

"Strandcabine in de ochtendzon"

"Badhokje op vol strand" Hans Versfelt

Deze ochtend kwam Hans Versfelt iets later en verschool zich tussen de badhokjes om het strand te schilderen wat langzaam volstroomde met badgasten op deze hete dag.

En toen het drukker werd een strandgezicht richting Katwijk met strand gasten. Ik moest wel vijf keer verkassen door het opkomend water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten