maandag 8 november 2010

Buiten is het koud......




en binnen is het lekker warm en is het aangenaam tekenen en schilderen vandaag.
Vandaag ben ik verhuisd naar de Drie Gezusters in Groningen. Daar ben ik verder gegaan met tekenen van een mooie doorkijk richting het raam waarbij de zware fautieul stoelen een pittig contrast vormen met de veel lichtere achtergrond. Deze schets legt meteen de licht/donker verdeling van het aankomende schilderij vast.

Na de tekening verder met een tekening op het paneel.


Niet zo'n hele strakke ondertekening maar de verhoudingen kloppen.
De onderschildering zet ik zoals gewoonlijk op met acryl bijgemengd met een vertrager.
Omdat ik vanuit een soort nis schilder onder een warme lamp zijn de onderschilder kleuren veels te paarsig en dus te koel. Met in de ene hand mijn simpele Nokia telefoontje schijn ik nu het paneel bij. Het koele led lampje laat de juiste kleuren beter zien. Ook loop ik regelmatig heen en weer om het schilderij bij daglicht te bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten