zaterdag 1 januari 2011

Een nieuw jaar en direct een nieuw begin.

Ik had de ondertekening vorig jaar (december 2009) al opgezet van dit schilderij maar was pas recentelijk weer in staat om onder dezelfde condities verder te schilderen. Zo staan er wel meer doeken in het atelier te wachten op het juiste moment en jaargetijde op hun voltooiing. En om het nieuwe jaar meteen goed te beginnen en een beetje op streek te blijven ben ik naar de Spilsluizen gegaan met dit redelijk grote doek. Vereiste is wel dat er weinig wind moet staan en daarom heb ik deze middag benut.


En onderstaande foto geeft het standpunt weer maar vreemd genoeg komt dit niet helemaal overeen met wat ik voor ogen heb. Na enig nadenken weet ik ook wel hoe dat komt want ik heb boot links voor op het schilderij een stuk na achter geplaatst. Maar als ik schilder ben ik me daar amper meer bewust van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten