donderdag 17 februari 2011

Gouden driehoek.




Op deze heldere koude ochtend verder met dit tegenlicht schilderij van de zuid zijde van het A-kerkhof. Het had vandaag niet helemaal het juiste effect doordat de heiigheid uit de lucht was door de strak doorstaande oostenwind. Maar te mooi weer on er niks mee te doen.



Wie regelmatig deze blog leest krijgt een aardig beeld van mijn dagelijkse routes.
Zo is dit schilderij geschilderd op het plantsoentje voor de A-kerk. Met mijn rug sta ik naar de klassieke akademie, waar ik een beetje les geef. Op het schilderij is rechts het oude postkantoor te zien aan de Munnekeholm waar ik m'n galerie heb. En rechts achter me is het straatje naar de Lutkenieuwstraat waar mijn atelier ligt. Alles handzaam bij elkaar en een gebied waar ik dagelijks langskom en waar dus een mooi rijtje negentiende eeuwse panden staan die in het tegen licht staan.
Al jaren wilde ik hier mee iets doen en op deze prachtige winter ochtend heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een eerste opzet gemaakt.

1 opmerking:

  1. tegen licht = tegenlicht

    Als jij tegen licht zou zijn zou tegenlicht allicht niet licht in jouw oeuvre oplichten.

    Heel leuke Blog verder

    Groet
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen