dinsdag 22 februari 2011

Koud maar kraak helder.



Vanochtend extra vroeg begonnen aan dit schilderij wat eigenlijk van vorig jaar dateert. Atelier bezoekers zagen het staan en drongen er op aan dat ik het af moest maken dus braaf als ik ben geef ik gehoor aan deze adviezen. Het was weer bitter koud maar met veel lagen kleren aan is het wel te doen. Op een gegeven moment had ik op de voorgrond een scherpe licht baan over de straat getrokken maar deze beweging verstoorde de heersende richtingen in het schilderij en ik was daar dan ook niet tevreden mee. Gelukkig kwam collega B. Rikken langs die korte metten maakte met deze ingreep en vond dat het de harde overgangen verzacht moesten worden. Ook dit advies opgevolgd en nu is voorgrond stukken beter en eist niet teveel aandacht op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten