maandag 26 maart 2012

Koeien bij Fransum


Ik had tijdens mijn spaarzame fiets tochtjes 's ochtends al weer een paar mooie koeien in het vroege voorjaars licht gezien. Dus vandaag de auto genomen en op zoek naar een mooie kudde. Die vond ik uiteindelijk bij Fransum, ten noord-westen van de Groningen. Eerste stap was een kwartiertje tekenen om wat grip te krijgen op het fenomeen koe.Daarna schilderen. Ik gaf het doek eerst een semi egale laag in okers, direct in olieverf en met een fijner penseeltje schilderde ik wat koeien op het doek om een positie en compositie te vinden voor de beesten in gebrande omber.


Hoewel zo'n eerste zoekende schets soms al zijn eigen charme heeft wilde ik er toch een schilderij van maken. Helaas kwam het niet tot voltooiing omdat om half  vijf de boer aankwam lopen en de koeien  en masse richting eigenaar liepen. Morgen nog eens naar Fransum.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten