dinsdag 13 maart 2012

Schilderij voor de expositie


Een update over de ontwikkeling van dit schilderij. Ik probeer nu zoveel mogelijk diepte en onderscheid te creëren tussen voor en achtergrond. Daartoe werk ik het warme gedeelte van lamp en en koperen kranten houder in olieverf uit en probeer de achtergrond wat minder dik aan te pakken met de olieverf.


Ik ben vorige week nog een schilderij begonnen wat ik wil exposeren voor de opening zondag 18 maart in de Drie Gezusters. Ik blijf gefascineerd door het contrast van warm lamplicht en het glimmende koper en de koele daglicht sfeer en de mensen bij het raam. Dit keer schilder ik ook de kranten mee die natuurlijk in de kranten houder horen onder de lampen.

In dit stadium is het schilderij geheel in acryl uitgevoerd. Nog een middag in acryl schilderen en dan wil ik de voorgrond gaan overschilderen in olieverf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten