donderdag 3 mei 2012

Schilderdagen in de Provence

Ik ben nu op uitnodiging van bevriende klanten een tiental dagen ik de Provence in de buurt van Apt.
De afspraak is dat ik een aantal schilderijen maak van hun geliefde streek, tussen Apt en Reillanne , en dat zij na afloop eentje uitkiezen. Dus afgezien van de eerste verregende maandag kon ik meteen aan de slag.
En het is hier wel mooi hoewel nog erg groen door kou en regen. Maar de tweede ochtend ben ik begonnen met het cafe van Reillanne wat een mooi entree heeft in het ochtend licht.



En vandaag het kleine marktje op het zonovergoten markt plein van Reillanne.



Markt in Reillanne" 30x40 cm olieverf op paneel

Gisteren heb ik een zicht op Reillanne geschilderd. Het was een prachtige wolken dag en probeerde wat met de vliedende schaduwen die over de heuvel scheerde en het stadje donker deed afsteken tegen de heldere luchten.

"Zicht op Reillanne" 30x35 cm
Vallei van de Luberon richting Cereste" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten