dinsdag 5 juni 2012

Frisse dagen op Terschelling

Voor de komende expositie in galerie Doornik&Schelfhout heb ik een aantal schilders uiitgenodigd om op Terschelling te gaan schilderen en rond dit thema en de wadden aan het eind van de zomer een expositie te houden. Ikzelf beet de spits af. Helaas kwam ik in een onbestendig en koud weer periode op het eiland terecht wat mijn schilderijen productie ernstig hinderde. Ik had beter mijn winter outfit me kunnen nemen als mij vroege zomer schilder tenue. De een na laatste dag kwamen Michiel Kranendonk en Siemen Dijkstra mij gezelschap houden en zij verblijven nu een paar dagen op het eiland met hopelijk beter weer dan  ik heb gehad.

Desondanks maakt deze serie nog een redelijk zonnige indruk. Ik heb me groten deels beperkt tot de haven en het groene strand met het strand paviljoen de Walvis.




"Terras van de Walvis" Olieverf op doek 30x40 cm

Haven Terschelling in avond licht"Olieverf op paneel 30x40 cm

"Midsland aan de steiger"Olieverf op doek 35x 40 cm

"Interieur de Walvis met gasten"olieverf op doek 35x40 cm


"De Fortuna voor anker" Oleiverf op doek 30 x 40 cm


Geen opmerkingen:

Een reactie posten