maandag 11 mei 2015

Duinweg naar West-Kapelle

Ik was al een paar keer het pad op en neer gefietst en ik wist dat ik hier iets mee moest maar wist niet precies wat. Nadat de storm was gaan liggen en een soort landerige stilte over het duinlandschap kwam zag ik het opeens, het paaltje met helmgras en het eindeloze pad richting West-Kapelle. 

"Duinweg naar West-Kapelle" 35x50 cm
 Snel opzet gemaakt want het was al laat in de middag, maar als het idee goed is en zich een duidelijk beeld in je hoofd heeft gevormd kan het snel gaan. Wel één op één de schets overgenomen van de tekening!



Met grote kwast het beeld onderverdelen in vier duidelijke partijen en kleuren.


Nu de voorpartij van gras en paal warm onderscheiden van alles wat daar achter ligt.



Kwestie van goed kijken en goed letten op het typische van duingras en gewoon gras en verkoelen in de achtergrond. Ook schilder ik bepaalde vormen achterin zachter dan het gebied rond het paaltje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten