dinsdag 9 mei 2017

Schimmelpenninck Huys

Sinds enige tijd heb ik met toestemming van de uitbaters mijn intrek genomen als schilder in het Schimmelpenninck huis in Groningen. Ik was toevallig op de eerste mooie dag van het jaar koffie gaan drinken in de tuin en werd getroffen door de mooi behouden sfeer en lichtval in de serre en de eetzaal.



Na een eerste mislukte aquarel die jullie niet te zijn krijgen (ook ik verleer wel eens een techniek) maar die ik door een beetje proberen weer wat onder de vingers kreeg, mijn eerste schilderij gemaakt.


Het licht en de schilderen ruimtes bestaan eigenlijk uit drie ruimten, eetzaal, serre en tuin. Om tot de afstemming te komen tussen binnen en buiten en het warme lamplicht en het daglicht was een puzzel.

defenieve versie

"Serre Schimmelpennick Huys"olieverf op doek 45x55cm

Dit schilderij was de eerste van de serre en in eerste sessie heb ik meteen de mannen achterin en het meisje voorin erin geschilderd. In de dagen daarna heb ik de ruimte erom heen geschilderd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten